hlavný banner podstránky

Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

Spoločnosť Decathlon SK s. r. o. so sídlom Pri letisku 2, Bratislava – mestská časť Ružinov 821 04, IČO: 47 658 827, DIČ: 2024047542, IČ DPH: SK2024047542, zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č.: 96722/B (ďalej len „Decathlon“) ako prevádzkovateľ siete predajní DECATHLON v Slovenskej republike (ďalej len „Predávajúci“) týmto zverejňuje svoje všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“), ktoré platia pre nákup Predávajúcim ponúkaného tovaru v jeho internetovom obchode na internetových stránkach www.decathlon.sk a v mobilnej aplikácii Decathlon Slovensko (ďalej len „Stránky“).

1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

1.1

Kupujúci realizáciou objednávky akceptuje tieto VOP Predávajúceho pre úpravu vzájomných práv a povinností strán vo vzťahu vyplývajúcom z predaja Tovaru Predávajúcim. Vzťahy kupujúceho a Predávajúceho sa riadia týmito VOP, ktoré sú pre obe strany záväzné, pokiaľ nie je v uzatvorenej zmluve stanovené výslovne niečo iné. VOP vymedzujú práva a povinnosti Predávajúceho a jeho zákazníkov (kupujúcich) a vo svojom aktuálnom znení tvoria obsah kúpnej zmluvy (o dodávke tovaru), resp. sú jej neoddeliteľnou súčasťou. Práva a povinnosti týmito VOP výslovne neupravené sa riadia ustanoveniami príslušných právnických predpisov, najmä občianskym zákonníkom v platnom znení.

2. OBJEDNÁVKA TOVARU, PREDMET ZMLUVY A JEJ UZATVORENIE

2.1

Všetky objednávky podané prostredníctvom Stránok sú považované za záväzné. Podaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a že s nimi súhlasí. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu zmluvy o kúpe tovaru (ďalej tiež „Zmluva“) sú zrejmé z procesu objednávania na Stránkach a kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávky ju skontrolovať a prípadne opraviť. Po vložení požadovaného tovaru do tzv. košíku a zadaním všetkých kontaktných údajov kupujúci objednávku odošle/potvrdí. Predávajúci neodkladne po prijatí objednávky na zaslanie tovaru na adresu uvedenú kupujúcim toto prijatie kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty kupujúceho uvedenú v užívateľskom rozhraní či v objednávke. Potvrdením objednávky zo strany Predávajúceho dochádza k uzavretiu Zmluvy. Od tohto okamihu medzi kupujúcim a Predávajúcim vznikajú vzájomné práva a povinnosti. Predmetom kúpy/predaja podľa Zmluvy sú iba položky Tovaru vyslovene uvedené v objednávke/Zmluve, pokiaľ nebolo dohodnuté medzi kupujúcim a Predávajúcim inak.

2.2

Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých formulárov, predpísaných údajov a náležitostí.

2.3

Vlastnícke právo na tovar prechádza na kupujúceho, pod podmienkou zaplatenia nákupnej ceny, jeho prevzatím. Vlastnícke právo k Tovaru prechádza na kupujúceho aj doručením tovaru na adresu uvedenú kupujúcim (bez ohľadu na to, kde Tovar prevzal).

2.4

Nákup Tovaru prostredníctvom Stránok je Predávajúcim ponúkaný v rámci svojej maloobchodnej činnosti a nie je zamýšľaný pre predaj Tovaru za účelom ďalšieho predaja v rámci podnikateľskej činnosti kupujúceho. V prípade, že kupujúci chce nakúpiť tovar za účelom vykonania svojej podnikateľsko-ekonomickej činnosti, je povinný v rámci realizácie objednávky toto označiť a splniť Predávajúcim určené povinnosti vedúce k uzatvoreniu Zmluvy, ku ktorej nemusí dôjsť prostredníctvom Stránok, a to podľa voľby Predávajúceho.

2.5

Predávajúci nezodpovedá za to, že kupujúci neprijal príslušnú elektronickú komunikáciu, poprípade aj objednaný Tovar, ak bolo doručenie na adresy zdieľané kupujúcim, avšak k príslušným adresám má právo (iba/tiež) tretia osoba, ktorá doručované prevzala, popr. odmietla a pod. Predávajúci nie je schopný ani oprávnený zisťovať a kontrolovať správnosť kupujúcim zadaných údajov pri objednávke Tovaru. Kupujúci zodpovedá za správnosť a náležitosť vyplnených údajov a nesie všetky riziká spojené s tým, aké údaje pri objednaní Tovaru zadal.

2.6

Predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých položiek tovaru. Dostupnosť tovaru bude vždy potvrdená na základe dopytu. Kupujúci berie na vedomie, že s ohľadom na realizáciu nákupu prostredníctvom Stránok a aktualizáciu príslušných údajov na Stránkach sa môže stať, že kupujúcim objednaný tovar je už vypredaný (aj napriek tomu, že na Stránkach je doposiaľ uvedený ako dostupný). V tomto prípade bude Predávajúci o tejto skutočnosti kupujúceho informovať bezodkladne potom, ako to zistí. Ak sa strany nedohodnú ani do dvoch pracovných dní inak (na predĺžení termínu objednávky či inej zmene objednávky), Zmluva zaniká a žiadna zo strán nie je oprávnená požadovať od druhej strany akékoľvek náhrady a pod.

2.7

Predávajúci sa uzatvorenou Zmluvou zaväzuje, že bude kupujúcim dodávať nepoškodený tovar v súlade so špecifikáciou alebo s vlastnosťami obvyklými pre daný druh Tovaru:
- podľa špecifikácie v uskutočnenej objednávke/Zmluve,
- vyhovujúci všetkým normám, predpisom a nariadeniam platných na území SR.

3. MIESTO DODANIA TOVARU

3.1

Miestom dodania tovaru je adresa uvedená kupujúcim v objednávkovom formulári / Zmluve alebo predajňa Predávajúceho určená kupujúcim v objednávkovom formulári / zmluve ako miesto vyzdvihnutie tovaru. Predávajúci dodáva na všetky doručovacie adresy v SR. Kontaktným miestom pre e-shop je zákaznícke centrum Predávajúceho na adrese:
Decathlon SK s. r. o.
Pri letisku 3 (predajňa Decathlon Pharos)
Bratislava – mestská časť Ružinov 821 04
tel. č.: +421 2 221 16 888
www.decathlon.sk

3.2

V prípade, že kupujúci objednáva Tovar pre tretiu osobu (zmluva v prospech tretieho), získava tretia osoba právo na Tovar jeho prevzatím (a stáva sa jeho kupujúcim so všetkými právami a povinnosťami). V prípade, že tretia osoba Tovar odmietne, získava práva na Tovar kupujúci a Zmluva platí naďalej medzi kupujúcim a Predávajúcim. Ak predá kupujúci tovar tretej osobe, nezískava tretia osoba voči Predávajúcemu žiadne práva.

3.3

Kupujúci je povinný si Tovar pri prevzatí poriadne a dôkladne skontrolovať a prezrieť. V prípade, že si všimne na Tovare poškodenia alebo si všimne iný rozpor s objednávkou, je povinný túto skutočnosť bez zbytočného odkladu oznámiť Predávajúcemu ďalej uvedeným spôsobom pre uplatnenie poškodenia Tovaru (reklamácia).

4. CENA TOVARU

4.1

Kúpne ceny Tovaru uvedené na Stránkach sú platné v okamihu objednania tovaru/uzavretia Zmluvy. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien pred uzavretím Zmluvy (v prípade tlačovej chyby je tovar predávaný za cenu bezchybnú, ak bola zjavná a v prípade nie zjavnej, avšak preukázateľnej tlačovej chyby k uzatvoreniu Zmluvy nedochádza), v prípade zmeny peňažných kurzov, výraznom náraste inflácie alebo pri výrazných zmenách dodávateľských podmienok u výrobcov a ostatných dodávateľov Tovaru, a to kedykoľvek pred uzatvorením Zmluvy – konečným potvrdením objednávky.

4.2

Kúpna cena je považovaná za zaplatenú s ohľadom na výber spôsobu platenia až pripísaním celej kúpnej ceny za Tovar na účet Predávajúceho alebo uhradením v hotovosti prepravnej spoločnosti v prípade platby na dobierku.

4.3

Kúpna cena uvedená na Stránkach v rámci objednávky / uzatvorenej Zmluvy je konečnou cenou za kúpu Tovaru vrátane ceny za dodanie, a to vrátane všetkých daní, poplatkov a pod., pokiaľ nie je vyslovene na Stránkach v rámci objednávky / Zmluvy uvedené inak.

4.4

Predávajúci nie je povinný, avšak je oprávnený, doručovať kupujúcim faktúru či iný doklad vzťahujúci sa k cene (a jej plateniu). Dokladom o výške ceny a povinností k jej úhrade dohodnutým medzi Predávajúcim a kupujúcim je objednávka / Zmluva.

4.5

Kupujúci je povinný uhradiť kúpnu cenu ním zvoleným spôsobom, a to vrátane ceny za ním zvolený spôsob doručenia Tovaru.

5. DODACIE PODMIENKY A CENA ZA DODANIA

5.1

Predávajúci odosiela Tovar v lehote uvedenej na Stránkach pre objednaný Tovar, a to prostredníctvom vybraného prepravcu alebo prostredníctvom služby Vyzdvihnutie na predajni (click & collect).

5.2

Tovar je odovzdaný vybranému prepravcovi – spoločnostiam Slovak Parcel Service s.r.o., Packeta Slovakia s. r. o. alebo GEBRÜDER WEISS, s.r.o. (ďalej len „Dopravca“).

5.3

Ak si kupujúci zvolí dodanie tovaru prostredníctvom vybraného prepravcu, je tovar dodávaný do 2-4 dní od odoslania objednávky v prípade, že sa tovar nachádza v regionálnom sklade alebo do 7-14 dní od odoslania objednávky v prípade, že sa tovar nachádza v centrálnom sklade.

5.4

Ak si kupujúci zvolí dodanie tovaru prostredníctvom služby Vyzdvihnutie na predajni, je tovar dodávaný od 1 hodiny po odoslaní objednávky v prípade, že sa tovar nachádza vo vybranej predajni, do 1-2 dní od odoslania objednávky v prípade, že sa tovar nachádza v externom sklade, do 7 -14 dní od odoslania objednávky v prípade, že sa tovar nachádza v centrálnom sklade.

5.5

V prípade, že sa v rámci objednávky zobrazí v možnosti doručenia Expresné doručenie a takúto objednávku dokončí kupujúci do 14:00 hod., tak je doba dodania na druhý pracovný deň.

5.6

Kupujúci berie na vedomie, že ním objednané tovary v rámci jednej objednávky sa niekedy môžu nachádzať v rôznych skladoch predávajúceho. V tom prípade môže systém objednávku automaticky rozdeliť na viacero jednotlivých objednávok, ktoré budú doručené v rôznych termínoch podľa toho, v ktorom sklade sa objednaný tovar nachádza (v zmysle bodu 5.4. vyššie). Kupujúci akceptuje, že v takom prípade bude cena za dopravu účtovaná jednotlivo za každú objednávku. Zároveň platí, že ak suma objednaných tovarov v rámci pôvodnej jednej objednávky dosahuje sumu 79 €, doručenie jednotlivých rozdelených objednávok bude zadarmo (neplatí pre bicykle a nadrozmerné produkty).

5.7

Cena za dopravu Tovaru je nasledovná:

Doprava Cena
Vyzdvihnutie v predajni Zadarmo
Vyzdvihnutie na predajni - zdarma Štandardné doručenie na výdajné miesto / balíkobox SPS / Packeta 3,50€*
Expresné doručenie na výdajné miesto / balíkobox Packeta 4,50€*
Štandardné doručenie domov SPS 4,50€*
Štandardné doručenie domov Packeta 4,50€*
Expresné doručenie domov Packeta 5,50€*
Doručenie bicykla 14,90€
Doručenie nadrozmernej zásielky (nad 50 kg) 14,90€

*V prípade, že hodnota objednávky presiahne 79 €, doručenie objednávky bude zadarmo.(Neplatí pre bicykle a nadrozmerné produkty)

5.8

Pri doručení Tovaru sa jedná o doručenie pred prvé uzamykateľné dvere. Tovar je doručený kuriérom Slovak Parcel Service s.r.o. alebo Packeta Slovakia s.r.o. na zvolenú adresu a umiestnený pred prvé uzamykateľné dvere. Pri nadrozmerných produktoch s váhou viac ako 50kg je Tovar doručený kuriérom spoločnosti GEBRÜDER WEISS, s.r.o. na zvolenú adresu a umiestnený pred prvé uzamykateľné dvere. Ak má Tovar od 50 do 90 kg, je potrebná súčinnosť jednej osoby. Ak má Tovar viac ako 90 kg, je vhodná súčinnosť ďalšej osoby, aby sa predišlo prípadnej škode na Tovare alebo majetku. Nadrozmerné zásielky sú doručované na europaletách, ktoré sa ihneď po doručení zásielky vracajú späť spoločnosti DECATHLON.

5.9

Lehota pre expedovanie/odoslanie Tovaru začína plynúť odo dňa odoslania objednávky / uzavretia Zmluvy a v prípade voľby úhrady ceny za dodanie Tovaru iným spôsobom než pri prevzatí Tovaru začína plynúť od okamihu prevedenia úhrady ceny za dodanie Tovaru. Lehota pre expedovanie môže byť primerane k okolnostiam predĺžená, ak je oneskorenie spôsobené vyššou mocou alebo okolnosťami nezavinenými Predávajúcim. Ak Predávajúci nemôže expedovať Tovar v uvedenej lehote, oznámi túto skutočnosť bez zbytočného odkladu kupujúcemu.

5.10

Ak sa strany nedohodnú ani do 5 pracovných dní inak (na predĺžení termínu expedovania Tovaru či inej zmene objednávky), Zmluva zaniká a žiadna zo strán nie je oprávnená od druhej strany požadovať akékoľvek náhrady a pod.

5.11

Kupujúci je mimo kúpnej ceny povinný Predávajúcemu uhradiť rovnakým spôsobom ako kúpnu cenu za Tovar tiež náklady/cenu za dodanie Tovaru, a to v cene uvedenej u ním zvoleného spôsobu dodania Tovaru.

5.12

Predávajúci poskytuje službu Vyzdvihnutie v predajni, v rámci ktorej si Kupujúci môže po objednaní Tovar vyzdvihnúť vo vybranej predajni. Predávajúci pripraví objednávku do 1 hodiny (ak je Tovar dostupný priamo v predajni), resp. od 2 dní (ak je Tovar dostupný v externom sklade) od jej prijatia a informuje o tom kupujúceho e-mailom alebo sms správou alebo telefonicky. Služba Vyzdvihnutie v predajni je bezplatná.

5.13

V prípade, že kupujúci využije službu Vyzdvihnutie v predajni, je povinný si Tovar prevziať v lehote 3 dní od oznámenia o pripravenosti objednávky.

6. SPÔSOB PLATBY

6.1

Kupujúci je povinný uhradiť cenu za Tovar, t.j. Kúpnu cenu, cenu za dodanie Tovaru, poprípade cenu za ním zvolený spôsob zrealizovania platby alebo ďalšie dohodnuté ceny jedným zo spôsobov umožnených Predávajúcim, t.j.
a) platbou pri doručení - t.j. v hotovosti alebo prostredníctvom platobnej karty pri prevzatí zásielky,
b) online platbou,
c) darčekovou kartou - pri prevzatí zásielky v predajni alebo pri nákupe cez Stránky (nie kuriérovi).

6.2

Po vyexpedovaní objednávky sa kupujúcemu zašle e-mailová notifikácia o tom, že objednávka bola odoslaná, a to na na e-mailovú adresu, ktorú zadal pri svojej registrácii zákazníckeho účtu na Stránkach.

6.3

Kupujúci obdrží elektronickú faktúru na e-mailovú adresu, ktorú zadal pri svojej registrácii zákazníckeho účtu na Stránkach, a to bezprostredne po zaplatení tovaru (v prípade služby Vyzdvihnutie na predajni) alebo po odoslaní tovaru (v prípade, že tovar je dodávaný prostredníctvom vybraného prepravcu).

7. VRÁTENIE TOVARU - ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

7.1

Kupujúci má právo odstúpiť od Zmluvy o kúpe Tovaru uzatvorenej prostredníctvom Stránok / od kúpy Tovaru realizovanej prostredníctvom Stránok (prostriedkov komunikácie na diaľku) bez udania dôvodu za ďalej uvedených podmienok.

7.2

Kupujúci má právo odstúpiť od Zmluvy aj bez udania dôvodu, a to v lehote 365 dní odo dňa prevzatia Tovaru (dodávky poslednej časti Tovaru). Predávajúci poskytuje možnosť vrátiť Tovar v lehote 365 dní odo dňa prevzatia Tovaru, a to v prípade, že kupujúci splní tieto podmienky - je členom vernostného programu Predávajúceho - Decathlon Club, Tovar musí byť nepoužívaný, v pôvodnom balení a vrátane všetkých látkových visačiek. Pokiaľ Kupujúci nie je členom vernostného programu Predávajúceho - Decathlon Club, Kupujúci má právo odstúpiť od Zmluvy aj bez udania dôvodu, a to v lehote 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru (dodávky poslednej časti Tovaru).

7.3

Kupujúci oznámi odstúpenie od zmluvy Predávajúcemu prostredníctvom formuláru na Stránkach. Kupujúci má právo bezplatne vrátiť Tovar prostredníctvom kuriéra Predávajúceho, a to na základe objednávky kuriéra cez zákaznícke centrum e-shopu uskutočnenej e-mailom alebo telefonicky. Táto možnosť platí iba v prípade využitia kuriéra Predávajúceho.

7.4

Kupujúci má tiež právo vrátiť Tovar v ktorejkoľvek predajni Decathlon v Slovenskej republike.

7.5

Vrátenia tovaru kupujúcim prostredníctvom poštového doručovateľa na dobierku nebudú prijaté.

7.6

Lehota na odstúpenie je dodržaná v prípade odoslania oznámenia o odstúpení od zmluvy pred uplynutím príslušnej 365 - dňovej lehoty.

7.7

Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.

7.8

Kupujúci je povinný preukázať, že sa jedná o Tovar zakúpený u Predávajúceho podľa objednávky / Zmluvy, od ktorej je odstupované, a to príslušným dokladom z pokladne v prípade, že bol tovar hradený v hotovosti / kartou v predajni alebo faktúrou.

7.9

Predávajúci vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od Zmluvy, všetky peňažné prostriedky za Tovar a doplnkové služby (ako je poštovné a iné náklady), a to:
a) v prípade platby vopred - bankovým prevodom na číslo bankového účtu, z ktorého bola uskutočnená platba za Tovar,
b) v prípade platby pri prevzatí - bankovým prevodom na číslo bankového účtu, ktorý zadá Kupujúci do formulára na odstúpenie od Zmluvy,
c) v prípade vrátenia v predajni - v hotovosti alebo prostredníctvom platobnej karty.

7.10

Ak odstúpi kupujúci od Zmluvy, nesie náklady vrátenia tovaru Predávajúci (platí iba v prípade využitia kuriéra Predávajúceho).

7.11

Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci Tovar odovzdá alebo preukáže, že Tovar odoslal.

7.12

Kupujúci zodpovedá Predávajúcemu za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s týmto Tovarom inak, než je nutné s ním zaobchádzať s ohľadom na jeho povahu a vlastnosti za účelom oboznámenia sa s povahou a vlastnosťami Tovaru, vrátane jeho funkčnosti, a to v domácnosti (ďalej len „Náhrada“). Predávajúcemu uplatní nárok na Náhradu u kupujúceho tak, že mu zašle od kupujúceho prijaté finančné prostriedky za kúpu Tovaru zníženú o Náhradu.

8. VÝMENA TOVARU

8.1

Kupujúci má právo bezplatne vymeniť Tovar zakúpený cez Stránky za ten istý tovar v inej veľkosti alebo za iný tovar v ktorejkoľvek predajni Decathlon v Slovenskej republike, a to formou vrátenia zakúpeného tovaru (kupujúcemu budú vrátené priamo v predajni finančné prostriedky) a kúpou nového.

8.2

Výmena tovaru cez Stránky (napr. zaslaním tovaru na adresu e-shopu) nie je možná.

9. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

9.1

Spoločnosť DECATHLON ako prevádzkovateľ spracováva osobné údaje zákazníkov v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady (EU) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Informácie o ochrane osobných údajov sú obsiahnuté v časti Spracúvanie osobných údajov dostupných na webovej stránke: Spracovanie osobných údajov

9.2

V prípade poskytovania služieb Predávajúcim ide o služby adresované osobám, ktoré dovŕšili 16 rokov. Kupujúci v zmysle všeobecného nariadenia o ochrane údajov poskytuje Predávajúcemu osobné údaje na účel vytvorenia platnej objednávky, uzavretia kúpnej zmluvy s Predávajúcim, plnenia a dodatočného potvrdenia podmienok kúpnej zmluvy, spracovania elektronickej objednávky, realizácie dodávky, zúčtovania platieb a nevyhnutnej komunikácie medzi Zmluvnými stranami. Predávajúci poskytne údaje Kupujúceho uvedeným príjemcom: kuriérskej spoločnosť, súdu, orgánom činným v trestnom konaní, Slovenskej obchodnej inšpekcii, živnostenskému úradu, Znaleckým ústavom a znalcom a iným subjektom, ktorým prevádzkovateľ poskytuje osobné údaje ex lege, materskej spoločnosti zabezpečujúcej dátové externé úložisko. Predávajúci postupuje pri zaobchádzaní s osobnými údajmi Kupujúceho v súlade s ustanoveniami nariadenia. Kupujúci je povinný svoje osobné údaje uvádzať správne a pravdivo a bez zbytočného odkladu informovať predávajúceho o ich zmene. V prípade, ak Kupujúci predávajúcemu neposkytne osobné údaje, nie je možné uzatvoriť zmluvný vzťah. Osobné údaje bude predávajúci spracúvať a archivovať v súlade s osobitnými predpismi počas 10 rokov odo dňa skončenia zmluvného vzťahu (10 rokov nasledujúcich po roku ktorého sa týkajú). Kupujúci, ktorého osobné údaje sú spracúvané Predávajúcim, má právo od predávajúceho požadovať prístup k osobným údajom, ktoré sa ho týkajú, ako aj právo na opravu, vymazanie alebo obmedzenie spracúvania týchto údajov. Kupujúci má právo na prenosnosť týchto údajov, ak je to technicky možné. Ak sú žiadosti kupujúceho v postavení dotknutej osoby zjavne neopodstatnené alebo neprimerané, najmä pre ich opakujúcu sa povahu, Predávajúci môže požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na poskytnutie informácií alebo odmietnuť konať na základe žiadosti. Ak sa kupujúci domnieva, že spracúvanie osobných údajov, ktoré sa ho týka, je v rozpore so všeobecným nariadením o ochrane údajov, má právo podať sťažnosť dozornému orgánu, ktorým sa rozumie Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava. Prípadné otázky týkajúce sa ochrany osobných údajov môže kupujúci adresovať zodpovednej osobe predávajúceho prostredníctvom e-mailovej adresy [email protected] .

10. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

10.1

Kupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom cez kontaktný formulár na Stránkach), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“), a to podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ARS“). Subjektami ARS sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa § 3 zákona o ARS. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa § 12 zákona o ARS. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk.

10.2

Kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.

10.3

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len kupujúci - spotrebiteľ - fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

11.1

Tieto VOP platia v znení uvedenom na Stránkach Predávajúceho v deň potvrdenia objednávky, ak nie je medzi účastníkmi písomne dohodnuté niečo iné. Ak kupujúci odošle objednávku po dni, v ktorom došlo k zmene VOP, platia VOP už v aktuálnom znení.

11.2

V prípade, že z akéhokoľvek dôvodu (omylu a pod.) sa ustanovenia týchto VOP odchyľujú od zákonných ustanovení na ochranu kupujúcich - spotrebiteľov, tak sa na ne neprihliada. To platí aj v prípade, že sa kupujúci vzdá práva, ktorý mu zákon poskytuje.

11.3

Predávajúci je oprávnený tieto VOP podľa svojho uváženia meniť s tým, že zmena VOP bude vždy zverejnená na Stránke, resp. na Stránkach budú vždy uvedené VOP v aktuálnom znení.


VOP platné od 1.7.2024

Potrebujete pomoc?

Nenašli ste to čo ste hladali ?
Kontaktujte naše zákaznicke centrum.