Rad RCR
Rad RCR poteší všetkých cyklistov, ktorí hľadajú kompletný bicykel bez kompromisov. Prioritou tohto bicykla je výkon. Každá časť rúry bola vypočítaná tak, aby bola čo najúčinnejšia v hlavných uhloch vetra (-15 °/+15 °).
Tento bicykel patrí do kategórie ľahkých aerodynamických bicyklov. Našli sme optimálnu rovnováhu medzi nízkou hmotnosťou, tuhosťou a aerodynamikou, vďaka ktorej je tento bicykel výnimočný.
Ak hľadáte bicykel, ktorý dokáže zvíťaziť v akomkoľvek teréne, je to RCR!
Aký je rozdiel medzi modelom RCR a RCR PRO?
Karbónový rám tvorí jeho geometria, tvar a layup. Layup znamená usporiadanie karbónových vlákien. Nie všetky vlákna majú rovnaké vlastnosti.
Na ráme RCR sme použili výlučne vysokomodulové vlákna. Pri modeli RCR PRO sme zvolili výnimočné vlákna, ktoré nám umožňujú spevniť tuhosť rámu na najviac namáhaných miestach a zároveň mierne znížiť hmotnosť.
Bicykel RCR Pro je pripravený jazdiť na najvyššej úrovni.
Zaostrené na rám
Nalakovaný rám bicykla RCR váži 830 g vo veľkosti M.
Nalakovaná vidlica bicykla RCR váži 380 g vo veľkosti M.
Do rámu sa zmestí plášť s maximálnou šírkou 33 mm.
Môžu sa vyskytnúť odchýlky hmotnosti v závislosti od farby (+/- 50 g).
Rôzne povrchové úpravy podľa výberu
V závislosti od konfigurácií radenia a kolies ponúkame celý rad povrchových úprav, ktoré vám umožnia vybrať si a jazdiť na modeli podľa vášho výberu.
Rámy RCR a Pro sú k dispozícii v matnej lakovanej povrchovej úprave zo surového karbónu. To znamená, že karbónové vlákna sú viditeľné, pretože nie sú pokryté farbou. Každý rám je jedinečný, pretože 450 kusov sa do formy vkladá ručne a okrem technického hľadiska sa tým ušetrí až 100 g.
Predstavec a riadidlá
Bowdeny sú integrované do riadidiel, vďaka čomu sú riadidlá vizuálne čistejšie a ľahšie sa udržiavajú.
DEDA x VAN RYSEL Superbox EVO. Predstavec bol odľahčený a zároveň si uchováva dobrú tuhosť.
XS: 80 mm.
S: 90 mm. M: 100 mm.
L: 110 mm.
XL: 120 mm.
Riadidlá DEDA SUPERZERO RS (karbónové).
Deda vykonáva merania na koncoch (napr.: dĺžka riadidiel 400 mm je nameraná medzi osami = údaj 420 mm podľa Deda).
Šírka medzi osami:
XS/S: 400 mm.
M/L: 420 mm.
XL: 440 mm.
Radenie SHIMANO 105 DI2 a snímač výkonu INPEAK
Bicykel RCR má kompletné radenie SHIMANO 105 DI2 R7170 a snímač výkonu INPEAK. Snímač výkonu je nevyhnutnosťou pre cyklistov, ktorí chcú napredovať plánovaním svojich tréningov.
Elektrické radenie má 2 samostatné batérie (1 pre každý prehadzovač). Pomocou aplikácie SHIMANO E TUBE môžete nastaviť svoj bicykel a načítať údaje z jázd.
Prevody SHIMANO 105 DI2
Páčky: Shimano ST-R7170 .
Prešmýkač: Shimano FD- R7150, 105 Di2.
Prehadzovač: Shimano RD-R7150, 105 DI2 12 rýchlostí.
Kazeta: R7100 11/34.
Kľuky: R7100 52/36.
Dĺžka kľuky v závislosti od veľkosti bicykla.
XS/S: 170 mm.
M: 172,5 mm.
L: 175 mm.
Reťaz Shimano 12 rýchlostí 7100.
Údržba prevodov
Radi by sme vás upozornili na dôležitosť pravidelnej údržby prevodov, najmä ak jazdíte v náročných podmienkach (mokré a/alebo znečistené cesty).
Pravidelná údržba predĺži životnosť prevodov.
Na pravidelnú kontrolu reťaze je nevyhnutné toto náradie:
kód 8351086.
Životnosť prevodov
Pri kúpe bicykla je dôležité zohľadniť náklady na jeho údržbu, pokiaľ ide o výber prevodov.
Nižšie uvedené hodnoty sú priemerné hodnoty, ktoré sú len orientačné a môžu sa výrazne líšiť v závislosti od údržby.
Priemerná životnosť správne udržiavanej reťaze je 5 000 km.
Priemerná životnosť kazety je 10 000 – 12 000 km.
Zle udržiavaná reťaz môže spadnúť, a poškodiť tak rám.
Kotúčové brzdy
Kotúčové brzdy Shimano 105 so 160 mm kotúčmi RTCL800 vpredu a 140 mm kotúčmi vzadu.
Kotúčové brzdy Shimano 105 sú hydraulické, brzdenie je preto postupnejšie a účinnejšie ako pri hydromechanických brzdách.
Je potrebný určitý čas na zabehnutie. Stačí urobiť sériu 20 postupných brzdení pri nízkej rýchlosti (20 km/h) a druhú sériu pri rýchlosti 30 km/h. Obidve brzdy treba dobre zabehnúť.
Zabehnutie zlepší priľnavosť medzi doštičkou a kotúčom.
Údržba hydraulických bŕzd
Hydraulické brzdy fungujú vďaka uzatvorenému obvodu medzi brzdovou páčkou a strmeňom.
Tesnenie zabezpečuje hadica.
Časom dôjde k normálnej strate tlaku v hadiciach, čo vedie k zníženiu brzdnej účinnosti. Keď sa dá páčka stlačiť príliš ľahko alebo sa pri brzdení dotýka riadidiel, musíte systém odvzdušniť. Na tento úkon je potrebné vhodné náradie a dostatočné skúsenosti.
Upozornenia a nastavenia
Upozornenie: nikdy nebrzdite naprázdno bez kolesa, pretože hrozí riziko zlepenia brzdových doštičiek.
Ak sa váš kotúč dotýka kolesa, opäť zarovnajte koleso a strmeň:
- Uvoľnite os kolesa.
- Silno zabrzdite a zároveň utiahnite os kolesa.
- Ak sa kotúč stále dotýka kolesa, bude treba zopakovať rovnaký postup a zároveň uvoľniť strmeň.
- Ak problém pretrváva, obráťte sa na vašu predajňu.
Kolesá Swiss Side Hadron Classic 470
Kolesá SWISS SIDE HADRON CLASSIC 470 sú pripravené na bezdušovú montáž s háčikmi a sú navrhnuté tak, aby poskytovali optimálnu rovnováhu medzi valivým odporom a aerodynamickým výkonom pre 25 mm a 28 mm plášte. Maximálny odporúčaný tlak: 7 barov.
Hmotnosť 2 ks kolies: 1600 g.
Plášť Continental GP 5000 S TLR
Jazdite rýchlejšie, pohodlnejšie a lepšou ochranou proti prepichnutiu vďaka bezdušovým plášťom Continental GP5000 S.
700×28C: tlak od 4,00 do 6,50 barov.
280 g.
Bezdušové alebo s dušou
Odporúčame vám vymeniť plášte za bezdušové pomocou bezdušového ventilu, ktorý dodávame spolu s bicyklom.
Bezdušové plášte poskytujú väčšie pohodlie, lepší výkon a umožňujú samostatnú opravu drobných defektov.
Je samozrejme vždy potrebné mať v súprave na opravu aj dušu pre prípad veľkého defektu plášťa.
Poloha
Karbónová sedlovka RCR -15 mm.
Ľahké cestné sedlo Decathlon 140 mm má krátku špičku na podporu stability a zmiernenie tlaku v oblasti mäkkých tkanív.
Hmotnosť: 250 g.
Pedále
Dodávame bez pedálov.
Akú veľkosť si vybrať?
Musíte sa riadiť tabuľkou geometrie bicykla.
Ak váhate medzi dvomi veľkosťami, menší bicykel bude lepšie vyhovovať jazdcom, ktorí hľadajú reaktívnejší a pružnejší bicykel. Naopak, ak túžite po pohodlnejšej polohe na dlhé vzdialenosti, väčšia veľkosť môže byť pre vás lepšou voľbou.