Rad RCR
Rad RCR poteší všetkých cyklistov, ktorí hľadajú kompletný bicykel bez kompromisov. Prioritou tohto bicykla je výkon. Každá časť rúry bola vypočítaná tak, aby bola čo najúčinnejšia v hlavných uhloch vetra (-15 °/+15 °).
Tento bicykel patrí do kategórie ľahkých aerodynamických bicyklov. Optimálna rovnováha medzi nízkou hmotnosťou, tuhosťou a aerodynamikou z neho robí výnimočný bicykel.
Práve RCR dokáže zvíťaziť v akomkoľvek teréne!
Aký je rozdiel medzi modelom RCR a RCR PRO?
Karbónový rám tvorí jeho geometria, tvar a layup. Layup znamená usporiadanie karbónových vlákien. Nie všetky vlákna majú rovnaké vlastnosti.
Na ráme RCR sme použili vysokomodulové vlákna.
Pri modeli RCR PRO sme zvolili výnimočné vlákna so super vysokým modulom pružnosti, ktoré nám umožňujú spevniť rám na najviac namáhaných miestach a zároveň mierne znížiť hmotnosť.
Bicykel RCR Pro je pripravený jazdiť na najvyššej úrovni.
Zaostrené na rám
Nalakovaný rám bicykla RCR PRO váži 800 g vo veľkosti M.
Nalakovaná vidlica bicykla RCR váži 380 g vo veľkosti M.
Do rámu sa zmestí plášť s maximálnou šírkou 33 mm.
Môžu sa vyskytnúť odchýlky hmotnosti v závislosti od farby (+/- 50 g).
Upozornenie: Karbónové rámy sa nesmú upínať pomocou svorky za hornú, sedlovú a spodnú rúru (servisný stojan, nosič bicykla). Karbón je veľmi tuhý materiál, ale nevydrží stlačenie.
Predstavec a riadidlá
Inteligentná integrácia bowdenov do riadenia zaisťuje jednoduchú údržbu bicykla RCR.
Kombinácia DEDA a VAN RYSEL spája aerodynamiku, ergonómiu a tuhosť:
XXS: 90×380.
XS: 90×380.
S: 90×400.
M: 100×400.
L: 110×400.
XL: 120×400.
Radenie SRAM RED a snímač výkonu QUARQ
Model RCR je vybavený novým kompletným radením SRAM RED ETAP AXS so snímačom výkonu QUARQ. Snímač výkonu je nevyhnutnosťou pre cyklistov, ktorí chcú napredovať plánovaním svojich tréningov.
Celková hmotnosť prevodového ústrojenstva: 2400 g so snímačom výkonu.
Elektrické radenie má dve samostatné batérie (jednu pre každý prehadzovač). Pomocou aplikácie SRAM Connect môžete nastaviť svoj bicykel a načítať údaje z jázd.
Prevodovka SRAM RED ETAP AXS E1
Páčky: RED AXS HRD E1.
Prešmýkač: RED AXS E1.
Prehadzovač: RED AXS E1 max. 36 zubov.
Kazeta: RED XG 1290 10-33.
Kľuky: RED AXS PM 48/35T.
Stredové zloženie: SRAM DUB BB86 CERAMIQ.
Kľuky: FC SRAM RED AXS E1 PM 48/35T.
Dĺžka kľúk v závislosti od veľkosti:
XS: 165 mm.
S: 170 mm.
M: 172,5 mm.
L: 175 mm.
Reťaz: SRAM RED E1.
Komponenty SRAM sú ľahko vymeniteľné a kompatibilné medzi radmi RED a FORCE.
Údržba prevodov
Radi by sme vás upozornili na dôležitosť pravidelnej údržby prevodov, najmä ak jazdíte v náročných podmienkach (mokré a/alebo znečistené cesty).
Pravidelná údržba predĺži životnosť prevodov.
Na pravidelnú kontrolu reťaze je nevyhnutné naše náradie s kódom:
8351086.
Životnosť prevodov
Pri kúpe bicykla je dôležité zohľadniť náklady na jeho údržbu, pokiaľ ide o výber prevodov.
Nižšie uvedené hodnoty sú priemerné hodnoty, ktoré sú len orientačné a môžu sa výrazne líšiť v závislosti od údržby.
Priemerná životnosť správne udržiavanej reťaze je 5 000 km.
Priemerná životnosť kazety je 10 000 – 12 000 km.
Zle udržiavaná reťaz môže spadnúť, a poškodiť tak rám.
Kotúčové brzdy
Kotúčové brzdy Sram Red D2 s predným kotúčom 160 mm a zadným 140 mm.
Kotúčové brzdy Sram Red D2 sú hydraulické, brzdenie je preto plynulejšie a silnejšie než s hydromechanickými brzdami.
Je potrebný určitý čas na zabehnutie. Stačí urobiť sériu 20 postupných brzdení pri nízkej rýchlosti (20 km/h) a druhú sériu pri rýchlosti 30 km/h. Obidve brzdy treba dobre zabehnúť.
Zabehnutie zlepší priľnavosť medzi doštičkou a kotúčom.
Údržba hydraulických bŕzd
Hydraulické brzdy fungujú vďaka uzatvorenému obvodu medzi brzdovou páčkou a strmeňom.
Tesnenie zabezpečuje hadica.
Časom dôjde k normálnej strate tlaku v hadiciach, čo vedie k zníženiu brzdnej účinnosti. Keď sa dá páčka stlačiť príliš ľahko alebo sa pri brzdení dotýka riadidiel, musíte systém odvzdušniť. Na tento úkon je potrebné vhodné náradie a dostatočné skúsenosti.
Upozornenia a nastavenia
Upozornenie: nikdy nebrzdite naprázdno bez kolesa, pretože hrozí riziko zlepenia brzdových doštičiek.
Ak sa váš kotúč dotýka kolesa, opäť zarovnajte koleso a strmeň:
- Uvoľnite brzdový strmeň.
- Silno zabrzdite a zároveň utiahnite os kolesa.
- Ak problém pretrváva, obráťte sa na vašu predajňu Decathlon.
Kolesá ZIPP 353 NSW
Vďaka zvlnenému tvaru ráfika a jeho výške 45 mm umožňuje model 353 NSW rýchlu jazdu v akomkoľvek teréne vďaka špičkovej aerodynamickej účinnosti a výnimočnej stabilite pri bočnom vetre. 353 NSW je doteraz najľahšie bezdušové koleso značky Zipp, čo z neho robí dokonalý nástroj, aby ste sa dostali do úniku.
Hmotnosť: 1308 g.
Plášť Continental GP 5000 S TR
Cestný plášť Continental Grand Prix 5000 S TR je ľahší, rýchlejší a má pevnejšie bočnice než jeho predchodca GP 5000. Jazdite rýchlejšie, pohodlnejšie a lepšou ochranou proti prepichnutiu.
700 × 30: tlak od 3,00 do 5,00 bar
290 g
Bezdušové alebo s dušou
Odporúčame vám vymeniť plášte za bezdušové pomocou bezdušového ventilu, ktorý dodávame spolu s bicyklom.
Bezdušové plášte poskytujú väčšie pohodlie, lepší výkon a umožňujú samostatnú opravu drobných defektov.
Je samozrejme vždy potrebné mať v súprave na opravu aj dušu pre prípad veľkého defektu plášťa.
Poloha
Karbónová sedlovka RCR.
Rozmery v závislosti od veľkostí bicykla: XS: 316.
S: 331.
M: 356.
L/XL: 406
Sedlo FIZIK ARGO 00.
Toto pretekárske sedlo, vyvinuté v spolupráci s profesionálnymi jazdcami, má krátku špičku, ktorá zlepšuje stabilitu a zmierňuje tlak v oblasti mäkkých tkanív.
Hmotnosť: 144 g (140 mm).
Pedále
Dodávame bez pedálov
Akú veľkosť si vybrať?
Musíte sa riadiť tabuľkou geometrie bicykla.
Ak váhate medzi dvomi veľkosťami, kratší bicykel bude lepšie vyhovovať jazdcom, ktorí hľadajú reaktívnejší a pružnejší bicykel. Naopak, ak túžite po pohodlnejšej polohe na dlhé vzdialenosti, väčšia veľkosť môže byť pre vás lepšou voľbou.
Dôležité upozornenia/bezpečnosť
Kolesá ZIPP sa nazývajú „hookless“, čo znamená, že nemajú háčik, ktorý by držal plášť v ráfiku.
Plášť na ráfiku drží tlak.
Pozor:
Treba dodržiavať maximálny tlak odporúčaný značkou ZIPP; v žiadnom prípade by nemal prekročiť 5 bar, pretože by mohlo dôjsť k zvlečeniu plášťa z ráfika.