Model E-EDR AF
Model E-EDR AF s hliníkovým rámom je súčasťou nášho radu bicyklov na vytrvalostnú jazdu. Patria sem bicykle pre cyklistov, ktorých prioritou je pôžitok z jazdy.
Vďaka hliníkovému rámu a súprave Mahle (3,5 kg) je tento elektrický cestný bicykel ľahký a pohodlný.
Na zaistenie bezpečnosti je celý rad vybavený hydraulickými kotúčovými brzdami, ako aj plášťami so šírkou 32 mm.
Čo je elektrobicykel?
Elektrobicykel je bicykel s elektrickou asistenciou.
Vďaka variabilnej asistencii teraz môžete objavovať aj miesta, na ktoré by ste si s bežným bicyklom netrúfli.
Elektrický bicykel predstavuje záruku pôžitku z jazdy na bicykli. Umožní vám šliapnuť do pedálov a vyliezť na kopec, pričom vám stále ostanú sily zdolať aj ten ďalší. Európska norma obmedzuje rýchlosť elektrických bicyklov na 25 km/h. Pri vyššej rýchlosti sa asistencia preruší.
Čo dokáže tento bicykel?
Motor s batériou Mahle zabezpečuje výkon 250 Wh. Ak chcete výrazne predĺžiť dojazd bicykla, je potrebné pridať externú batériu.
Vybrali sme skupinu športovcov a športovkýň, ktorí jazdili počas viac ako 6 mesiacov v rôznych nadmorských výškach, teplotách a takisto s rôznymi úrovňami asistencie, aby sme vám poskytli skutočné údaje o schopnostiach tohto bicykla.
Bicykel má 3 rôzne úrovne asistencie.
Ako funguje prídavná batéria?
Externá batéria sa pripája k hlavnej batérii už na začiatku jazdy.
Postupne ako sa hlavná batéria vybíja, prídavná batéria ju začne napájať.
Prídavnú batériu môžete kúpiť na stránke decathlon.sk
Príklady
Marek: skúsený jazdec (8000 km/rok). Pôvodná batéria: 120 km - prevýšenie 1000 m - režim asistencie 1 a 2 - priemerná rýchlosť 24,7 km/h. S prídavnou batériou: 163 km - prevýšenie 1500 m - režim asistencie 1 a 2 - priemerná rýchlosť 23,8 km/h - ostáva 24% batérie. Prázdna prídavná batéria.
Diana: jazdí pravidelne (3000 km/rok). Pôvodná batéria: 60 km - prevýšenie 354 m - režim asistencie 2 - priemerná rýchlosť 23,8 km/h. S prídavnou batériou: 91 km - prevýšenie 1 296 m - režim asistencie 2
Príklady používania v horách
Patrik: jazdí pravidelne (5000 km/rok), býva v horách. Pôvodná batéria: 67 km- prevýšenie 1118 m - priemerná rýchlosť 26,2 km/h -režim asistencie 1 a 2. S prídavnou batériou: 112 km-prevýšenie 2934 m- priemerná rýchlosť 23,4 km/h-režim asistencie 1 a 2.
Sandra: jazdí príležitostne (2000 km/rok), býva v horách. Pôvodná batéria: 40 km-prevýšenie 900 m-priemerná rýchlosť-20 km/h - režim asistencie 3. S prídavnou batériou: 65 km - prevýšenie 1600 m - priemerná rýchlosť 20 km/h - režim asistencie 3.
Informácie o batérii
Keď sa batéria vybije pod 7 %, režim asistencie klesne na veľmi nízku úroveň, aby ste sa v prípade potreby mohli bezpečne vrátiť.
Batéria je vyvinutá tak, aby vydržala 5 rokov / 500 nabíjacích cyklov. Potom dôjde k strate výdrže.
Batéria nie je odnímateľná a dobíjanie sa vykonáva priamo pripojením zástrčky k bicyklu.
Kompletné nabitie trvá 4 až 5 hodín.
Cyklopočítač BC 900
Cyklopočítač BC 900 sa dodáva spolu s bicyklom. Je špeciálne navrhnutý na optimálnu integráciu s bicyklom a bude vaším spoločníkom pri interakcii s ním.
Tento cyklopočítač s GPS vám poskytne informácie o nabití batérie, zostávajúcom dojazde, ako aj o režime asistencie.
Cyklopočítač BC 900 môžete pripojiť k aplikácii Decathlon Connect, a získať tak detailný prehľad o vašej jazde.
Konektivita
Systém MAHLE X35 umožňuje pripojiť cez Ant+ a Bluetooth telefón alebo iný cyklopočítač, ak nechcete používať cyklopočítač BC 900.
Aplikácia Mahle vám tiež umožní doladiť nastavenia a načítať údaje z vašich výjazdov na bicykli.
Rám a vidlica
Geometria rámu je orientovaná na vytrvalosť. Radosť z jazdy je základom.
Zvarové spoje sú na najviditeľnejších miestach vyhladené pre väčšiu eleganciu.
Vidlica je zo 100 % karbónu pre presnejšie riadenie. Takisto má bočné háčiky na pripevnenie 4 kg záťaže na každej strane.
Ak si nainštalujete nosič batožiny, môžete naň položiť až 10 kg záťaž. Kompatibilný s plášťami s rozmermi do 700×35.
Aká je výhoda jednoprevodníka?
S príchodom 12-rýchlostných kaziet sa jednoprevodníku otvárajú nové perspektívy.
Jednoduché používanie samozrejme ostáva hlavnou výhodou tohto typu prevodov. Významná je aj úspora hmotnosti, pretože nie je potrebný prehadzovač a prevodník.
Zjednodušila sa aj údržba, a aby toho nebolo málo, teraz môžete jazdiť rýchlosťou 40 km/h alebo sa vyštverať na horský priesmyk bez výmeny prevodníka.
Jednoprevodník je špeciálne prispôsobený elektrickým bicyklom.
Elektronická súprava Sram Apex AXS s jednoprevodníkom
Táto verzia je vybavená elektronickou sadou SRAM APEX s 1x12 rýchlosťami a nasledujúcimi prvkami:
Kľuky SRAM APEX X1 wide, 42 zubov.
Rôzna dĺžka kľúk v závislosti od veľkosti:
XS: 165 mm.
S: 170 mm.
M: 172,5 mm.
L: 175 mm.
Kazeta: SRAM XPLR PG rýchlostí 11-44 ( 11-12-13-15-17-19-21-24-28-32-38-44).
Prehadzovač: SRAM APEX AXS (bezdrôtový elektronický prevod).
Páčka: SRAM APEX AXS.
Reťaz: SRAM APEX.
Stredové zloženie: DUB PressFit Bottom Bracket.
Údržba prevodov
Radi by sme vás upozornili na dôležitosť pravidelnej údržby prevodov, najmä ak jazdíte v náročných podmienkach (mokré a/alebo znečistené cesty).
Pravidelná údržba predĺži životnosť prevodovky.
Na pravidelnú kontrolu reťaze je nevyhnutné naše náradie s kódom:
8351086
Životnosť prevodov
Pri kúpe bicykla je dôležité zohľadniť náklady na jeho údržbu, pokiaľ ide o výber prevodov.
Nižšie uvedené hodnoty sú priemerné hodnoty, ktoré sú len orientačné a môžu sa výrazne líšiť v závislosti od údržby.
Priemerná životnosť správne udržiavanej reťaze je 5 000 km.
Priemerná životnosť kazety je 10 000-12 000 km.
Zle udržiavaná reťaz môže spadnúť, a poškodiť tak rám.
Kotúčové brzdy
Kotúčové brzdy SRAM APEX so 160 mm kotúčmi vpredu a vzadu.
Kotúčové brzdy SRAM APEX sú hydraulické, brzdenie je preto postupnejšie a účinnejšie ako pri hydromechanických brzdách.
Je potrebný určitý čas na zabehnutie. Stačí urobiť sériu 20 postupných brzdení pri nízkej rýchlosti (20 km/h) a druhú sériu pri rýchlosti 30 km/h. Obidve brzdy treba dobre zabehnúť.
Zabehnutie zlepší priľnavosť medzi doštičkou a kotúčom.
Údržba hydraulických bŕzd
Hydraulické brzdy fungujú vďaka uzatvorenému obvodu medzi brzdovou páčkou a strmeňom.
Tesnenie zabezpečuje hadica.
Časom dôjde k normálnej strate tlaku v hadiciach, čo vedie k zníženiu brzdnej účinnosti. Keď sa dá páčka stlačiť príliš ľahko alebo sa pri brzdení dotýka riadidiel, musíte systém odvzdušniť. Na tento úkon je potrebné vhodné náradie a dostatočné skúsenosti.
Upozornenia a nastavenia
Upozornenie: nikdy nebrzdite naprázdno bez kolesa, pretože hrozí riziko zlepenia brzdových doštičiek.
Ak sa váš kotúč dotýka kolesa, opäť zarovnajte koleso a strmeň:
- Uvoľnite os kolesa.
- Silno zabrzdite a zároveň utiahnite os kolesa.
- Ak sa kotúč stále dotýka kolesa, bude treba zopakovať rovnaký postup a zároveň uvoľniť strmeň.
- Ak problém pretrváva, obráťte sa na vašu predajňu.
Kolesá a plášte
Kolesá VAN RYSEL navrhnuté špeciálne na elektrické bicykle.
Vnútorná šírka: 19C.
Predná os: 12×100.
Špeciálna zadná os.
Koleso tubeless ready.
Odporúčame vám, aby ste si so sebou na cestu pribalili kľúč veľkosti 17 na demontáž zadného kolesa v prípade defektu.
Plášť VAN RYSEL 32 mm - vynikajúci kompromis medzi výkonom a trvácnosťou. Odhadujeme životnosť 6 000 km pri bežných podmienkach používania na cestách.
Predstavec a riadidlá
Predstavec a riadidlá VAN RYSEL dámskeho bicykla E-EDR AF sú celé vyrobené z hliníka.
Veľkosť predstavca v závislosti od veľkosti rámu:
XS 60 mm,
S 70 mm,
M 80 mm,
L 90 mm.
Veľkosť riadidiel:
XS 380 mm,
S 380 mm,
M 400 mm,
L 400 mm.
Poloha
Hliníková sedlovka VAN RYSEL s priemerom 27,2 mm.
XS: 250 mm.
S: 300 mm.
M/L: 350 mm.
Dámske sedlo VAN RYSEL.