RCX II
Náš nový krosový bicykel vás určite rozvibruje počas zimných vychádzok v CX teréne. Je svižný, hravý a výkonný - dokonalá kombinácia, vďaka ktorej na okruhoch zažiarite.
Tento rám má v porovnaní s modelom RCX mnoho vylepšení, vrátane ľahšieho odstraňovania blata v mieste spojenia sedlovej rúrky a zadnej vidlice.
Hlavný trojuholník bol zvýšený a hlavný tvar hlavovej rúrky bol špeciálne prepracovaný tak, aby ste ho mohli pohodlne niesť na pleci.
Rám a vidlica
Rám a vidlica zo 100 % karbónu.
Rám s homologizáciou od Medzinárodnej cyklistickej únie UCI.
Vedenie laniek v spodnej rúrke.
Hmotnosť rámu: 940 g (M).
Hmotnosť vidlice: 440 g.
Prevod
Nová sada SRAM APEX AXS 12 rýchlostí. Tieto elektrické prevody sú veľmi presné a extrémne rýchle. Radenie rýchlostí bude hračkou aj na strmom kopci! Systém funguje s odnímateľnou externou batériou umiestnenou na prehadzovači. Na vylepšenie používateľského zážitku zo sady SRAM Force vám odporúčame, aby ste si stiahli aplikáciu SRAM CONNECT.
Shifter: SRAM APEX AXS.
Prehadzovač: SRAM APEX AXS.
Reťaz: Sram.
Údržba prevodov
Radi by sme vás upozornili na dôležitosť pravidelnej údržby prevodov, najmä ak jazdíte v náročných podmienkach (mokré a/alebo znečistené cesty).
Pravidelná údržba predĺži životnosť prevodovky.
Na pravidelnú kontrolu reťaze je nevyhnutné naše náradie s kódom:
8351086
Stredové zloženie / kazeta
Ochranný kryt prevodníkaSRAM APEX 40 zubov.
Kazeta s 12 rýchlosťami: SRAM APEX 10/36.
Dĺžka kľuky v závislosti od veľkosti bicykla:
XS: 165 mm.
S: 170 mm.
M: 172,5 mm.
L /XL: 175 mm.
Kolesá Fulcrum Rapid Red 900
Priemer kolesa: 700c.
Hmotnosť: 1870 g.
Materiál ráfikov: hliník.
Materiál obruče: hliník, asymetrická.
Výška: vpredu a vzadu: 24,1 mm. Šírka: 27,1 mm.
Vnútorná šírka 22 mm.
Systém brzdenia: kotúčové brzdy.
Kompatibilita prednej osi: HH12-100.
Kompatibilita zadnej osi: HH12-142.
Špice vpredu a vzadu: 28.
Hmotnostný limit: 120 kg.
Rám je vhodný pre plášte s profilom maximálne 40.
Plášte
Plášte VITTORIA TERRENO MIX CX s profilom 33. Ide o univerzálny plášť s nylonovou kostrou 120 TPI.
Tubeless Ready: áno.
Dôrazne vám odporúčame jazdiť na bezdušových plášťoch s preventívnou kvapalinou, čo vám zaistí väčšie pohodlie a obmedzí riziko prepichnutia.
Plášte sú namontované bez preventívnej kvapaliny. Postupujte podľa nižšie uvedeného postupu a pred použitím dokončite prípravu pomocou priloženého prípravku (60 ml na 1 plášť): https://www.youtube.com/watch?v=vv6t7gapiIE
Brzdy
Kotúčové brzdy SRAM APEX sú hydraulické, brzdenie je preto postupnejšie a účinnejšie ako pri hydromechanických brzdách.
160 mm kotúč vpredu aj vzadu.
Je potrebný určitý čas na zabehnutie. Stačí urobiť sériu 20 postupných brzdení pri nízkej rýchlosti (20 km/h) a druhú sériu pri rýchlosti 30 km/h. Obidve brzdy treba dobre zabehnúť.
Zabehnutie zlepší priľnavosť medzi doštičkou a kotúčom.
Údržba hydraulických bŕzd
Hydraulické brzdy fungujú vďaka uzatvorenému obvodu medzi brzdovou páčkou a strmeňom.
Tesnenie zabezpečuje hadica.
Časom dôjde k normálnej strate tlaku v hadiciach, čo vedie k zníženiu brzdnej účinnosti. Keď sa dá páčka stlačiť príliš ľahko alebo sa pri brzdení dotýka riadidiel, musíte systém odvzdušniť. Na tento úkon je potrebné vhodné náradie a dostatočné skúsenosti.
Upozornenia a nastavenia
Upozornenie: nikdy nebrzdite naprázdno bez kolesa, pretože hrozí riziko, že sa brzdové doštičky zlepia.
Ak sa váš kotúč dotýka kolesa, opäť zarovnajte koleso a strmeň:
- Uvoľnite os kolesa.
- Silno zabrzdite a zároveň utiahnite os kolesa.
- Ak sa kotúč stále dotýka kolesa, bude treba zopakovať rovnaký postup a zároveň strmeň uvoľniť.
- Ak problém pretrváva, obráťte sa na vašu predajňu Decathlon.
Riadidlá/predstavec/hlavové zloženie
Riadidlá: hliníkové Van Rysel.
400 mm vo veľkosti XS a S.
420 vo veľkosti M, L a XL.
Predstavec: hliníkový Van Rysel.
XS: 70.
S: 80.
M: 90.
L: 100.
XL: 110
Sedlo/Sedlovka
SedloVan Rysel.
Sedlovka: hliníková Van Rysel 27,2.
XS: 250 mm.
S, M, L: 350 mm.
XL: 400 mm.
Pedále
Dodáva sa bez pedálov.
Hmotnosť
8,7 kg vo veľkosti M bez pedálov.
Údržba vášho bicykla
Upozorňujeme vás, že krosové alebo gravelové bicykle vyžadujú osobitnú pozornosť. Ich komponenty sú často vystavené tvrdším a náročnejším podmienkam jazdy. Ak chcete bicykel udržať v dobrom stave, je nevyhnutná jeho pravidelná údržba. Prevody treba meniť častejšie ako na cestnom bicykli. Pravidelne treba kontrolovať utiahnutie osí kolies, sedlové objímky, predstavec a pod.
Môžem tento bicykel používať ako gravel?
Gravel je generický názov, ktorý zahŕňa rôzne typy bicyklov.
Ide predovšetkým o krosový bicykel, ktorý nie je určený na nosenie batožiny a nemá spevnené osi kolies.
Rám nemá otvory na nosič batožiny ani na blatník. S vhodnými plášťami ho však môžete používať na športové vychádzky mimo okruhov, ale jeho kolesá nie sú určené na zjazdy po kamenistých horských cestičkách.
Životnosť prevodov
Pri kúpe bicykla je dôležité zohľadniť náklady na jeho údržbu, pokiaľ ide o výber prevodov.
Nižšie uvedené hodnoty sú priemerné hodnoty, ktoré sú len orientačné a môžu sa výrazne líšiť v závislosti od údržby.
Priemerná životnosť správne udržiavanej cyklokrosovej reťaze je 4 000 km.
Priemerná životnosť cyklokrosovej kazety je 6 000-10 000 km.
Akú veľkosť si vybrať?
Musíte sa riadiť tabuľkou geometrie bicykla.
Ak sa nachádzate medzi dvomi veľkosťami, kratší bicykel bude lepšie vyhovovať jazdcom, ktorí hľadajú reaktívnejší a pružnejší bicykel. Naopak, ak túžite po pohodlnejšej polohe na dlhé vzdialenosti, väčšia veľkosť môže byť pre vás lepšou voľbou.