Rad RCR
Rad RCR poteší všetkých cyklistov, ktorí hľadajú kompletný bicykel bez kompromisov. Prioritou tohto bicykla je výkon. Každá časť rúry bola vypočítaná tak, aby bola čo najúčinnejšia v hlavných uhloch vetra (-15 °/+15 °).
Tento bicykel patrí do kategórie ľahkých aerodynamických bicyklov. Optimálna rovnováha medzi nízkou hmotnosťou, tuhosťou a aerodynamikou z neho robí výnimočný bicykel.
Práve RCR dokáže zvíťaziť v akomkoľvek teréne!
Aký je rozdiel medzi modelom RCR a RCR PRO?
Karbónový rám tvorí jeho geometria, tvar a layup. Layup znamená usporiadanie karbónových vlákien. Nie všetky vlákna majú rovnaké vlastnosti.
Na ráme RCR sme použili výlučne vysokomodulové vlákna. Pri modeli RCR PRO sme zvolili výnimočné vlákna, ktoré nám umožňujú spevniť tuhosť rámu na najviac namáhaných miestach a zároveň mierne znížiť hmotnosť.
Bicykel RCR Pro je pripravený jazdiť na najvyššej úrovni.
Zaostrené na rám
Nalakovaný rám bicykla RCR váži 830 g vo veľkosti M.
Nalakovaný rám bicykla RCR PRO váži 790 g vo veľkosti M.
Nalakovaná vidlica bicykla RCR váži 380 g vo veľkosti M.
Do rámu sa zmestí plášť s maximálnou šírkou 33 mm.
Môžu sa vyskytnúť odchýlky hmotnosti v závislosti od farby (+/- 50 g).
Upozornenie: Karbónové rámy sa nesmú upínať pomocou svorky za hornú, sedlovú a spodnú rúru (servisný stojan, nosič bicykla). Karbón je veľmi tuhý materiál, ale nevydrží stlačenie.
Rôzne povrchové úpravy podľa výberu
V závislosti od konfigurácií radenia a kolies ponúkame celý rad povrchových úprav, ktoré vám umožnia vybrať si a jazdiť na modeli podľa vášho výberu.
Rámy RCR a Pro sú k dispozícii v matnej lakovanej povrchovej úprave zo surového karbónu. To znamená, že karbónové vlákna sú viditeľné, pretože nie sú pokryté farbou. Každý rám je jedinečný, pretože 450 kusov sa do formy vkladá ručne a okrem technického hľadiska sa tým ušetrí až 100 g.
Predstavec a riadidlá
Bowdeny sú integrované do riadidiel, vďaka čomu sú riadidlá vizuálne čistejšie a ľahšie sa udržiavajú.
DEDA x VAN RYSEL Superbox EVO. Predstavec bol odľahčený a zároveň si uchováva dobrú tuhosť.
XS: 80 mm.
S: 90 mm. M: 100 mm.
L: 110 mm.
XL: 120 mm.
Riadidlá DEDA SUPERZERO RS (karbónové).
Deda vykonáva merania na koncoch (napr.: dĺžka riadidiel 400 mm je nameraná medzi osami = údaj 420 mm podľa Deda).
Šírka medzi osami:
XS/S: 400 mm.
M/L: 420 mm.
XL: 440 mm.
Radenie SRAM FORCE a snímač výkonu QUARQ
Model RCR je vybavený kompletným radením SRAM FORCE ETAP AXS so snímačom výkonu QUARQ. Snímač výkonu je nevyhnutnosťou pre cyklistov, ktorí chcú napredovať plánovaním svojich tréningov.
Celková hmotnosť prevodového ústrojenstva: 2920 g so snímačom výkonu.
Elektrické radenie má dve samostatné batérie (jednu pre každý prehadzovač). Pomocou aplikácie SRAM Connect môžete nastaviť svoj bicykel a načítať údaje z jázd.
Prevodové ústrojenstvo SRAM FORCE
Páčky: FORCE ETAP AXS D2.
Prešmýkač: FORCE ETAP AXS D2.
Prehadzovač: RIVAL ETAP AXS D2 max. 36 zubov.
Kazeta: FORCE XG 1270 D1 10-33.
Kľuky: FORCE D2 DUB PM 48/35 zubov.
Dĺžka kľuky v závislosti od veľkosti:
XS: 165.
S: 170 mm.
M: 172,5 mm.
L/XL: 175 mm.
Reťaz SRAM FORCE.
Komponenty SRAM sú ľahko vymeniteľné a kompatibilné medzi radmi FORCE a RIVAL.
Údržba prevodov
Radi by sme vás upozornili na dôležitosť pravidelnej údržby prevodov, najmä ak jazdíte v náročných podmienkach (mokré a/alebo znečistené cesty).
Pravidelná údržba predĺži životnosť prevodov.
Na pravidelnú kontrolu reťaze je nevyhnutné naše náradie s kódom:
8351086.
Životnosť prevodov
Pri kúpe bicykla je dôležité zohľadniť náklady na jeho údržbu, pokiaľ ide o výber prevodov.
Nižšie uvedené hodnoty sú priemerné hodnoty, ktoré sú len orientačné a môžu sa výrazne líšiť v závislosti od údržby.
Priemerná životnosť správne udržiavanej reťaze je 5 000 km.
Priemerná životnosť kazety je 10 000 - 12 000 km.
Zle udržiavaná reťaz môže spadnúť, a poškodiť tak rám.
Kotúčové brzdy
Kotúčové brzdy Sram Force s predným kotúčom 160 mm a zadným 140 mm.
Kotúčové brzdy SRAM Force sú hydraulické, brzdenie je preto postupnejšie a účinnejšie ako pri hydromechanických brzdách.
Je potrebný určitý čas na zabehnutie. Stačí urobiť sériu 20 postupných brzdení pri nízkej rýchlosti (20 km/h) a druhú sériu pri rýchlosti 30 km/h. Obidve brzdy treba dobre zabehnúť.
Zabehnutie zlepší priľnavosť medzi doštičkou a kotúčom.
Údržba hydraulických bŕzd
Hydraulické brzdy fungujú vďaka uzatvorenému obvodu medzi brzdovou páčkou a strmeňom.
Tesnenie zabezpečuje hadica.
Časom dôjde k normálnej strate tlaku v hadiciach, čo vedie k zníženiu brzdnej účinnosti. Keď sa dá páčka stlačiť príliš ľahko alebo sa pri brzdení dotýka riadidiel, musíte systém odvzdušniť. Na tento úkon je potrebné vhodné náradie a dostatočné skúsenosti.
Upozornenia a nastavenia
Upozornenie: nikdy nebrzdite naprázdno bez kolesa, pretože hrozí riziko zlepenia brzdových doštičiek.
Ak sa váš kotúč dotýka kolesa, opäť zarovnajte koleso a strmeň:
- Uvoľnite brzdový strmeň.
- Silno zabrzdite a zároveň utiahnite os kolesa.
- Ak problém pretrváva, obráťte sa na vašu predajňu Decathlon.
Kolesá ZIPP 404 FIRECREST
Koleso 404 značky ZIPP poskytuje väčší výkon. 100 % karbónové koleso bez háku tubeless ready. Má rovnakú výšku profilu 58 mm ako predchádzajúca verzia, ale využíva nový náboj ZR1, ktorý ponúka väčšiu plynulosť a menšie trenie v oblasti voľnobežky.
S vnútornou šírkou 23 mm veľmi dobre udrží 28 mm plášte.Tlak maximálne od 3 do 5 barov.
Hmotnosť páru 1470 g.
Plášť MICHELIN POWER CUP BLACK
Zvýšte si sebavedomie vďaka cestnému plášťu Michelin Power Cup určenému na preteky aj tréningy. Tento plášť, ktorý používa tím Cofidis počas pretekov, poskytuje rýchlosť a výkon inšpirovaný priamo technológiou MotoGP.
Je ľahký a spoľahlivý vďaka technológii Michelin Aramid Shield a kostre 3×120 TPI. Guma Michelin GUM-X zaručuje dobré držanie na ceste a dobrú stabilitu na suchom aj mokrom povrchu.
700x28 : tlak od 3,00 do 5,00 barov.
240 g.
Bezdušové alebo s dušou
Odporúčame vám vymeniť plášte za bezdušové pomocou bezdušového ventilu, ktorý dodávame spolu s bicyklom.
Bezdušové plášte poskytujú väčšie pohodlie, lepší výkon a umožňujú samostatnú opravu drobných defektov.
Je samozrejme vždy potrebné mať v súprave na opravu aj dušu pre prípad veľkého defektu plášťa.
Poloha
15 mm karbónová sedlovka RCR.
Sedlo FIZIK ARGO VENTO R5 alebo sedlo FIZIK ANTARES R5 podľa modelu.
Tieto pretekárske sedlá vyvinuté v spolupráci s profesionálnymi jazdcami majú krátku špičku, ktorá zlepšuje stabilitu a zmierňuje tlak na mäkké tkanivá.
Hmotnosť: 225 g (140 mm).
Pedále
Dodávame bez pedálov.
Akú veľkosť si vybrať?
Musíte sa riadiť tabuľkou geometrie bicykla.
Ak váhate medzi dvomi veľkosťami, kratší bicykel bude lepšie vyhovovať jazdcom, ktorí hľadajú reaktívnejší a pružnejší bicykel. Naopak, ak túžite po pohodlnejšej polohe na dlhé vzdialenosti, väčšia veľkosť môže byť pre vás lepšou voľbou.
Dôležité upozornenia / bezpečnosť
Kolesá ZIPP sa nazývajú „hookless“, čo znamená, že nemajú háčik, ktorý by držal plášť v ráfiku.
Plášť na ráfiku drží tlak.
Treba dodržiavať maximálny tlak odporúčaný značkou ZIPP; v žiadnom prípade by nemal prekročiť 5 barov, pretože by mohlo dôjsť k zvlečeniu plášťa z ráfika.