Etapy nadobudnutia dynamickej rovnováhy
Pred 4. rokom života sa dieťa učí viesť telo v danom smere a postupne posúvať chodidlá jedno vedľa druhého. V 4 rokoch dokáže dieťa klásť jedno chodidlo pred druhé a striedať ich na opore s minimálnou šírkou chodila a pol. V 6 rokoch dokáže dieťa klásť jedno chodidlo pred druhé pätou/špičkou na opore s minimálnou šírkou jeho chodidla.
Psychomotorický vývoj
Psychomotorický vývoj dieťaťa sa opiera o genetické, motorické a psychické základy. Produkt môže ovplyvniť psychomotorický vývoj dieťaťa v pohybovej oblasti. Táto oblasť zahŕňa viacero javov: telesnú schému, dynamickú koordináciu, rovnováhu, optické a hmatové vnímanie, jemnú motoriku, časovú a priestorovú orientáciu.
Telesná schéma
Telesná schéma je vedomie dieťaťa o jeho tele, ktoré mu umožňuje osvojiť si a cibriť gestá, všeobecne ide o uvedomovanie si seba. Toto vedomie sa buduje najprv pomocou pocitov a konania, neskôr môže byť vyjadrené a vypovedané (kresba snehuliaka). Čím viac dieťa koná, tým viac si cibrí telesnú schému a naopak.
Optická a hmatová koordinácia
Optická a hmatová koordinácia zahŕňa činnosti, ktoré umožňujú dieťaťu cieliť jednou časťou alebo celým telom. U najmladších detí je to sledovanie trajektórie, následne mierenie najprv veľkými predmetmi na veľké ciele pomocou rúk a nôh, postupne so stále menšími predmetmi na menšie ciele, až po osvojenie si jemného používania prstov, napríklad pri brnkaní na klavíri, navliekaní korálok a písaní.
Časovo-priestorové vnímanie
Časovo-priestorové vnímanie zahŕňa orientáciu dieťaťa v čase (pred/po, rytmická aktivita, deň/noc, ročné obdobie atď.) a v priestore (pred/za, nad/pod, vpravo/vľavo atď.).