Rady na nahustenie
Na rozdiel od áut sa plášte bicyklov hustia pravidelne.
Odporúčame vám udržiavať tlak v plášti od 5 do 7 barov.
Podhustený plášť výrazne znižuje výkon a zvyšuje riziko jeho prepichnutia.
Plášť nahustený na 5 barov zaistí pohodlnejšiu jazdu, ale menší výkon. Pri 7 baroch je to naopak.
Čo robiť v prípade defektu?
Pri vzniku defektu sa veľmi často stáva, že zbytok telesa, ktoré defekt spôsobilo (úlomok skla, tŕň...) zostane v plášti.
To potom spôsobí opakovaný vznik defektu aj pri výmene duše.
Preto skôr než vymeníte starú dušu za novú, vám odporúčame, aby ste pozorne skontrolovali vonkajšiu aj vnútornú časť plášťa.
Pri nasadzovaní plášťa venujte pozornosť smeru jazdy (šípka smerom dopredu).
Obmedzenia pri používaní
Nevhodný na jazdu v snehu/poľadovici.
Testovanie
Naše plášte sú testované v nezávislom špecializovanom laboratóriu.
Testujeme odolnosť voči oderu a prepichnutiu v porovnaní s ostatnými obľúbenými plášťami na trhu.
Ako zistiť mieru opotrebovania plášťa
Stav behúňa vám prezradí mieru opotrebovania plášťa a najmä, kedy je potrebné ho vymeniť. Známky opotrebovania môžu byť:
- strapkajúci sa behúň,
- viacero mikrotrhlín,
- behúň, ktorý sa zvykne sploštiť,
- odhaľujúca sa kostra.
To všetko sú prípady, keď je plášť opotrebovaný a treba ho vymeniť.
Ako demontovať plášť
Pred demontovaním plášťa je potrebné najskôr vypustiť z duše všetok vzduch.
Potom môžete plášť zvliecť z ráfika pomocou montpáky.
Ako nasadiť plášť
Pri nasadzovaní plášťa začnite päťkou, ktorá by mala sedieť v ráfiku. Potom pred nasadením do plášťa nahustite dušu zhruba na 30 % (predbežné nahustenie znižuje riziko prištipnutia duše). Následne nasaďte aj druhú stranu plášťa do ráfika počnúc na opačnej strane ventilu. Pred úplným nahustením pneumatiky sa presvedčte, či nedošlo k priškripnutiu duše medzi plášťom a ráfikom.
Odporúčanie
Počas hustenia pneumatiky dbajte na správny tlak vzhľadom na terén a najmä v závislosti od počasia.
Ak jazdíte v daždivom počasí, neváhajte znížiť tlak v pneumatikách, čím zvýšite ich priľnavosť. Naopak, ak jazdíte v suchom počasí, môžete tlak zvýšiť.